Opfrissing loon- en arbeidsvoorwaarden Transportsector
De reglementering in de transportsector op vlak van loon- en arbeidsvoorwaarden is heel uitgebreid en staat ook zeker niet stil. Heel wat werkgevers stellen ons dan ook vaak de vraag om een globaal overzicht en inzicht te krijgen in de toepasselijke sectorale loon- en arbeidsvoorwaarden. Dit zowel vanuit sociaal juridisch oogpunt als bij uitbreiding op het vlak van de concrete verwerking in onze software toepassing.
Enerzijds op vlak van het gebruik van de software toepassing zijn er mogelijks heel wat features en opties dewelke u (nog) niet helemaal onder de knie heeft.
Zo krijgen wij bijvoorbeeld vaak vragen om op maat een aantal rapportages mogelijk te maken, kostprijsberekeningen te voorzien, Bradford factors te publiceren, budgetten te berekenen, de absenteïsmekost te berekenen, specifieke clausules te verankeren in bijlagen aan de arbeidsovereenkomst en voorgedrukt te vermelden op het dagelijks prestatieblad of de loonbrief enzovoort.
Daarnaast wensen steeds meer werkgevers onze software oplossing te koppelen aan hun ‘black-box’ of tijdsregistratie systemen of boekhoudpakketten om de ingave van de prestaties te automatiseren of om de output van ons sociaal secretariaat naar u als werkgever te optimaliseren of te automatiseren. Tevens wensen werkgevers en werknemers steeds vaker dat o.a. loonbrieven elektronisch worden verstuurd of verlofaanvragen en dergelijke elektronisch kunnen ingediend en verwerkt worden. Voor dit alles (en nog veel meer) hebben wij ondertussen werkbare oplossingen in omloop bij verschillende van onze klanten. Ook voor de aflevering van het digitaal dagelijks prestatieblad hebben wij een erkenning op zak om dit voor u te organiseren.
Anderzijds merken wij dat er nog steeds talrijke vragen zijn omtrent de correct toe te passen loon- en arbeidsvoorwaarden binnen de transportsector. Welke voordelen zijn er sectoraal verplicht? Hoe verloopt de berekening hiervan? Hoe dient de loonbrief te worden geïnterpreteerd? Wij zetten de belangrijkste aandachtspunten en meest recente standpunten binnen de sector nogmaals voor u op een rijtje.
Teneinde zo veel (en zo kwalitatief) mogelijke voorbeelden te kunnen geven, maar ook vragen te kunnen beantwoorden en in te spelen op de concrete verwachtingen en actualiteit is het aantal inschrijvingen beperkt. Snel inschrijven is dus de boodschap!
Programma:
9u00: Verwelkoming
9u10: Het gebruik van de software toepassing (instellen van de tegels, favorieten, werkgever-, werknemer- en prestatiegegevens, afdrukken en consulteren loonverwerkingen, loonstaten, loonbrieven ...)
10u30: Koffiepauze
10u45: Exploitatiemogelijkheden, rapportage en automatisatie mogelijkheden
12u: Lunchpauze
13u15: Overzicht van de loon- en arbeidsvoorwaarden voor de arbeiders PC 140.03
14u30: Koffiepauze
14u45: Overzicht van de loon- en arbeidsvoorwaarden voor de arbeiders en bedienden in pc 140.03
15u30: In een notendop: overzicht van de loon- en arbeidsvoorwaarden voor de bedienden in pc 226
16u00: Voorziene einde
Praktisch:
Donderdag 12 juni 2025 te Westerlo (4 Wings- Nijverheidsstraat 13- 2260 Oevel)
Dinsdag 17 juni 2025 te St Martens Latem (Auberge du Pêcheur – Pontstraat 68- 9831 Sint- Martens- Latem)
Of
Dinsdag 21 oktober 2025 te Westerlo (4 Wings- Nijverheidsstraat 13- 2260 Oevel)
Donderdag 23 oktober 2025 te St Martens Latem (Auberge du Pêcheur – Pontstraat 68- 9831 Sint-
Doelpubliek: Zowel beginners die nood hebben aan een uitgebreide toelichting als gevorderden die graag een opfrissing wensen. De opleiding is toegankelijk voor alle werkgevers aangesloten bij PayCover vzw.
Deelnameprijs: € 150 per persoon incl. lunch en syllabus.
Wij verzoeken u in alle geval om uw portable (voorzien van een wifi aansluitmogelijkheid) mee te brengen.