Verplichte elektronische aangifte inlichtingenblad
Sinds 2016 werd het verplicht om de aangifte van bepaalde sociale risico’s elektronisch te doen.
Vanaf 01/07/2019 wordt deze verplichting uitgebreid tot het inlichtingenblad voor arbeidsongeschiktheid. De desbetreffende aangifte zal dus niet langer op papier kunnen gebeuren.
Het betreft “Scenario 1 voor de sector Uitkeringen”, genoegzaam “het inlichtingenblad” genaamd.
aangifte van arbeidsongeschiktheid;
moederschapsrust;
volledige werkverwijdering als maatregel van moederschapsbescherming;
gedeeltelijke werkverwijdering als maatregel van moederschapsbescherming, omgezet moederschapsverlof;
vaderschapsverlof of geboorteverlof;
adoptieverlof en pleegouderverlof.
Vanaf 01/01/2020 zal ook de aangifte voor werkhervatting (scenario 6- uitkeringen) enkel elektronisch kunnen. Vanaf 01/07/2020 wordt dit ook uitgebreid tot de maandelijkse aangifte voor aangepaste arbeid.
Indien u voor het invullen van het inlichtingenblad beroep doet op onze diensten, dient u niets te ondernemen.