Verplichte elektronische aangifte inlichtingenblad

Sinds 2016 werd het verplicht om de aangifte van bepaalde sociale risico’s elektronisch te doen.

Vanaf 01/07/2019 wordt deze verplichting uitgebreid tot het inlichtingenblad voor arbeidsongeschiktheid. De desbetreffende aangifte zal dus niet langer op papier kunnen gebeuren. 

Het betreft “Scenario 1 voor de sector Uitkeringen”, genoegzaam “het inlichtingenblad” genaamd.  

  • aangifte van arbeidsongeschiktheid;

  • moederschapsrust;

  • volledige werkverwijdering als maatregel van moederschapsbescherming;

  • gedeeltelijke werkverwijdering als maatregel van moederschapsbescherming, omgezet moederschapsverlof;

  • vaderschapsverlof of geboorteverlof;

  • adoptieverlof en pleegouderverlof.  

Vanaf 01/01/2020 zal ook de aangifte voor werkhervatting (scenario 6- uitkeringen) enkel elektronisch kunnen. Vanaf 01/07/2020 wordt dit ook uitgebreid tot de maandelijkse aangifte voor aangepaste arbeid.

Indien u voor het invullen van het inlichtingenblad beroep doet op onze diensten, dient u niets te ondernemen.

An Wuytack